La Hallonienne & La Rando des Neufs Prés
- …
La Hallonienne & La Rando des Neufs Prés
- …
Règlement
De regels van de BAMS-wedstrijd zijn van toepassing : Règlement BAMS 2025
1. Het paasweekend in Grand-Halleux is een feest. Wij moedigen de deelnemers aan de verschillende activiteiten aan de regels van hoffelijkheid en fair-play na te leven. Houd het boven alles plezierig.
2. Alle activiteiten staan open voor iedereen, met of zonder licentie, binnen de leeftijdsgrenzen die op de respectieve pagina's vermeld staan.
Voor de proeven met tijdsregistratie, klassementen
3. Worden opgenomen in het klassement: – De renners die voorbij alle punten voor elektronische tijdsregistratie zijn gekomen – De renners die de afstand waarvoor ze zich hebben ingeschreven, helemaal hebben afgelegd – De renners die niet zijn uitgeschakeld
4. Elke proef wordt ingedeeld in een scratch-klassement en per categorie.
Veiligheid
5. Alle activiteiten vinden plaats op straten, wegen en paden die open zijn voor het verkeer. Ook al worden de belangrijkste kruispunten van de proeven met tijdsregistratie beveiligd door vrijwilligers en/of door de politie, alle deelnemers moeten, in alle omstandigheden en ongeacht de activiteit – al dan niet met tijdsregistratie -, het verkeersreglement naleven. Iedereen handelt volgens het verkeersreglement, de gemeentelijke besluiten van de plaatsen waar men doorheen rijdt of loopt en de aanbevelingen die de organisatoren bij het vertrek geven. De grootste waakzaamheid is aanbevolen.
6. Voor de fietstochten is het dragen van een MTB-helm verplicht.
7. Er is een verzorgingspost bij het vertrek. De deelnemers die moeten opgeven, gaan naar het dichtstbijzijnde bevoorradingspunt. De verantwoordelijke van de EHBO-post oordeelt over het nut van repatriëring van de deelnemer en van zijn materiaal (fiets) door de organisatie.
8. De organisator is niet verantwoordelijk voor ongevallen of valpartijen voor, tijdens en na de activiteiten.
9. Wanneer een deelnemer een ongeval vaststelt, moet hij de organisator hiervan op de hoogte brengen. Hij blijft bij het (de) slachtoffer(s) van het ongeval zonder tussen te komen totdat de hulpdiensten aankomen.
10. Het noodnummer voor het weekend wordt meegedeeld bij de inschrijving en staat op de rugnummers en de zelfklevende etiketten voor de fietsers.
Materiaal
11. De MTB moet perfect in orde zijn. De organisatie wijst elke verantwoordelijkheid af in geval van verlies, beschadiging van materiaal of persoonlijke uitrusting.
12. Elke deelnemer moet het stuurbord of het rugnummer dat de organisator overhandigt, vooraan aanbrengen. Ze moeten zichtbaar en leesbaar zijn voor de controlepunten.
Gezondheit
13. Wie deelneemt aan een van de activiteiten , moet geschikt zijn om te sporten en verklaart in goede gezondheid te verkeren. Elke deelnemer zonder licentie moet een medische verklaring van goede gezondheid en geschiktheid voor sportbeoefening kunnen overleggen.
Parcours en respect voor de omgeving
14. De organisatie behoudt het recht het parcours te wijzigen, met name om veiligheidsredenen.
15. De deelnemers verbinden zich ertoe de omgeving en de natuur waarin zij zich bevinden te respecteren. Het is verboden om het even welk afval weg te gooien buiten de hiertoe voorziene zones op het hele parcours, op straffe van uitsluiting.
Intrekking
16. De annulering van de wedstrijd door de organisator wegens uitzonderlijke omstandigheden wordt beperkt tot de terugbetaling van de inschrijvingsprijs die de deelnemer heeft betaald.
17. Bij intrekking vanwege de deelnemer worden de kosten terugbetaald bij gerechtvaardigde overmacht en op overlegging van een geldig medisch attest, op voorwaarde dat de organisatie per e-mail op de hoogte is gebracht voordat de proef plaatsvindt.
Diversen
18. Een renner die is geschorst wegens dopinggebruik, mag niet deelnemen aan de wedstrijd .
19. De deelnemers geven de organisatie uitdrukkelijk de toestemming om hun foto te gebruiken in het kader van de promotie voor de proef.
20. Deelname aan de proef houdt in dat de deelnemer kennis heeft genomen van dit reglement en dat hij alle bepalingen ervan aanvaardt.
Toegang tot het circuit
21. De organisatoren hebben tijdelijke toestemming voor het passeren en markeren van de routes.
Deze toelating van de overheid en de publieke en private grondeigenaars is beperkt tot het paasweekend.
Elke deelnemer die het genoegen heeft om buiten het paasweekend naar de regio terug te keren om zijn of haar sport te beoefenen, verplicht zich om alleen de trajecten te gebruiken die een permanente markering hebben.
Kaarten van de permanente routes zijn verkrijgbaar bij de toeristische diensten in Vielsalm, Trois-Ponts, Stavelot en Saint-Vith.
Start boxes van La Grande Hallonienne 80 km
22. Het startveld voor de 80 km lange race is verdeeld in 6 boxes :
- TOP Box
- Box 1
- Box Ladies first
- Boxes 2 à 4
23. Voorwaarden voor toegang tot de TOP Box (lezen of) :
+ UCI Pro - Elite1 + UCI Conti
+ Winnaars H/D La Grande Hallonienne 2024
+ Winnaars BAMS 2024
+ FCWB-kampioenen 2024
+ Nationale Kampioenen 2024
+ Algemeen podium over de hoofdafstand in een stage van de BAMS 2024
+ Renners met UCI XCM-punten
24. Toegang tot de TOP Box is alleen toegestaan op oproep van de speaker!
25. Voorwaarden voor toegang tot de Boxes 1 tot 4:
De plaatsen in deze boxen worden bepaald in volgorde van inschrijving, te beginnen met renners die een wedstrijdlicentie hebben van een door de UCI erkende federatie. Er wordt ook een sortering gemaakt per categorie en type licentie, d.w.z., in volgorde, Elites 2, U23, Elites 3, Masters 1, 2 en 3.
Renners zonder licentie krijgen een plaats toegewezen op basis van hun inschrijfdatum.
26. Rijders met een licentie moeten hun licentie tonen bij het ophalen van hun framenummer. Als blijkt dat een rijder geen erkende licentie heeft die overeenkomt met de licentie die hij/zij bij de ONLINE inschrijving bekend heeft gemaakt, wordt hij/zij direct in box 4 geplaatst.
27. Elke renner die in de TOP BOX start zonder op de lijst te staan, zal automatisch gediskwalificeerd worden.
Indien een renner in de verkeerde box start ondanks een herinnering van een commissaris of organisator, zal hij gediskwalificeerd worden.
De eerste controlemat zal gebruikt worden om te controleren of de rijder zich in de toegewezen box bevindt. De organisator behoudt zich het recht voor om een rijder te diskwalificeren die in een verkeerde box start.